Connectivism and leadership: harnessing a learning theory for the digital age to redefine leadership in the twenty-first century

Abstract

This manuscript provides a literature review of connectivism. It presents evidence and thinking in which connectivism, a new learning theory which has typically been used for online learning, is applied to leadership, with a provocative discussion on the yet unexplored opportunities to use connectivism to redefine leadership in the twenty-first century. The paper aims to bridge the gap between the contributions of digital learning in education and the field of leadership theory and development. It seeks to apply the critical tenets of connectivism in education and learning to leadership theory and to stimulate a debate on new forms of leadership.


ต้นฉบับนี้ให้การทบทวนวรรณกรรมเกี่ยวกับความเชื่อมโยง มันนําเสนอหลักฐานและความคิดที่ connectivism ซึ่งเป็นทฤษฎีการเรียนรู้ใหม่ซึ่งโดยทั่วไปถูกนํามาใช้สําหรับการเรียนรู้ออนไลน์ถูกนําไปใช้กับความเป็นผู้นําด้วยการอภิปรายที่ยั่วยุเกี่ยวกับโอกาสที่ยังไม่ถูกสํารวจในการใช้ connectivism เพื่อกําหนดความเป็นผู้นําในศตวรรษที่ยี่สิบเอ็ด กระดาษมีวัตถุประสงค์เพื่อเชื่อมช่องว่างระหว่างการมีส่วนร่วมของการเรียนรู้ดิจิทัลในการศึกษาและสาขาทฤษฎีความเป็นผู้นําและการพัฒนา มันพยายามที่จะใช้หลักการที่สําคัญของการเชื่อมต่อในการศึกษาและการเรียนรู้กับทฤษฎีความเป็นผู้นําและเพื่อกระตุ้นการอภิปรายในรูปแบบใหม่ของความเป็นผู้นํา


Frederique Corbett, Elio Spinello, Connectivism and leadership: harnessing a learning theory for the digital age to redefine leadership in the twenty-first century, Heliyon, Volume 6, Issue 1, 2020, Pages 1-9,

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

กลยุทธ์การสนับสนุนการนิเทศฝึกงานด้วยระบบเทคโนโลยีสารสนเทศในสถานศึกษาสังกัดสํานักงานคณะกรรมการการอาชีวศึกษากลุ่มภาคเหนือตอนล่าง

งานครั้งที่ 5 บทความต่างประเทศฐาน ERIC